Museum aan het Vrijthof
ZOEKEN
ENGLISH
CONTACT
Bij gelegenheid van de concertreeks die André Rieu op 15, 16, 17, 22, 23 en 24 juli a.s. op het Vrijthof houdt, zal een speciaal bierglas - dat door André Rieu is omgedoopt in ‘’t Rieuke’ - worden uitgebracht. Aan de ene zijde draagt het glas het logo van Brand Bierbrouwerij en aan de andere zijde de beeltenis van André Rieu ten voeten uit. De tekst ‘André Rieu steunt Museum aan het Vrijthof’ maakt het doel van deze bijzondere verkoopcampagne duidelijk: de opbrengst van de verkoop komt voor 100% ten goede aan de uitbreiding en museale herinrichting van Museum aan het Vrijthof. 
André Rieu, Brand Bierbrouwerij en Stichting ‘De Ridder’ steunen met deze actie samen het particuliere Museum aan het Vrijthof dat voor vier van de benodigde zes miljoen euro een beroep heeft gedaan op fondsen, bedrijven en particulieren. Als alle Rieukes - 10.000 stuks - worden verkocht, zal een bedrag van € 50.000 kunnen worden toegevoegd aan het bouw- en herinrichtingsbudget. 

De glazen zullen uitsluitend tijdens de concertreeks, dus vanaf vrijdag 15 juli, voor 5 euro per stuk te koop zijn bij De Bijenkorf, Selexyz Dominicanen, in de Brusselse Poort, bij de voormalige Palace Bioscoop in de Wyckerbrugstraat en in diverse hotels in Maastricht en omgeving. ‘In den ouden Vogelstruys’ op het Vrijthof schenkt op deze dagen voor 5,5 euro Brand Bier in ‘t Rieuke. Het glas mag daarna mee naar huis genomen worden.

Deze actie is mede mogelijk gemaakt dankzij bijdragen van Brand Bierbrouwerij en Stichting ‘De Ridder’, voorheen Brouwerij De Ridder, Gebrs van Aubel en de medewerking van André Rieu Productions Holding bv, Zuiderlicht bv en de verkooppunten.

André Rieu, Thijs Brand en Camille Oostwegel (voorzitter Stichting Museum aan het Vrijthof) heffen ‘t Rieuke op het succes van de verkoopcampagne (foto: Paul Mellaart, Maastricht)

YouTube LinkedIn Twitter Facebook